Kolejne dwa tunele osiągnęły swój cel!
Duża tarcza TBM (Katarzyna, średnica 13.08 m) wydrążyła tunel o długości 870 m i osiągnęła swój cel, komorę Polesie. Odchyłka wejścia do komory wyniosła H=-23 mm V= -18 mm.
Warto tu wspomnieć o zastosowaniu nowatorskiej technologii (na skalę światową) przejścia tarczy TBM pod istniejącym stropem komory w sposób półodkryty (część tarczy TBM pracowała powyżej poziomu gruntu).
Naszym zadaniem była taka nawigacja tarczy TBM, aby utrzymać stałą wartość zaledwie 15 cm pod istniejącym stropem komory. Sprostaliśmy temu zadaniu i aktualnie TBM opuścił komorę Polesie i podąża w kierunku kolejnej komory - Śródmieście.
Również mała tarcza TBM (Faustyna, średnica 8.78 m) kilka dni temu dotarła do stacji Koziny. Odchyłka wejścia H=20 mm, V=-15 mm i aktualnie jest przeciągana do przeciwległej ściany stacji, gdzie będziemy geodezyjnie ustawiać ją na osi dalszego drążenia.
Film z tego wydarzenia: https://www.youtube.com/watch?v=WlB0asGCL_U